021-88926351
info@ezHost.ir
ورود ثبت نام
Facebook
LinkedIn
Instagram
  • صفحه نخست
  • ثبت دامنه
  • میزبانی وب
    • هاست لینوکس
      • حرفه ای ایران
      • حرفه ای اروپا
      • اقتصادی (لیکونومی)
      • هاست ویژه وردپرس
    • هاست ویندوز
      • حرفه ای ابری ایران
  • سرور مجازی
    • ایران
    • خارج
      • آلمان
      • فنلاند
    • سرور مجازی بایننس و ترید
  • سرور اختصاصی
    • خارج از کشور
      • سرور هلند
  • نمایندگی فروش
    • هاست لینوکس
      • داخل کشور
      • خارج از کشور
    • هاست ویندوز
      • داخل کشور
    • نمایندگی دامنه بین المللی
    • همکاری در فروش
  • سایر خدمات
    • گواهینامه SSL
    • طراحی وب سایت
  • ایزی هاست
    • ورود به ناحیه کاربری
    • وبلاگ ایزی هاست
    • شماره حساب ها
    • فرصت های شغلی
    • سنجش رضایتمندی
    • درباره ما
    • تماس با ما

چگونه وب سایت خود را خواندنی تر نمایید!

نوامبر 6, 2015مدیر سایتدانشنامه۲ comments

شما حتی قبل از انتخاب رنگ برای وب سایتتان یا طراحی طرح صفحه اصلی خود، باید بدانید چگونه افراد مطالب را در وب می خوانند. از آنجایی که اینترنت به شدت در حال تغییر است راهی که خرید یا ارتباط برقرار می کنیم، هم چنین چگونه خواندن ما را تغییر داده است. مغز ما پاسخ متفاوتی می دهد وقتی متنی را روی صفحه نمایش می خواند تا وقتی که ما چیزی را از روی کاغذ می خوانیم. خواندن آنلاین ما را به سمت تخلیه ی ذهنی می کشاند، و آنچه ما می خوانیم را کمتر به یادماندنی می کند. بنابراین وقتی افراد یک طرح وب سایت خوب طراحی شده را می خوانند می توانند تمرکز کنند و پردازش موثرتری روی آنچه خوانده اند داشته باشند. درک این که افراد چگونه آنلاین می خوانند به شما اجازه می دهد وب سایتتان را برای خواننده ی مدرن تر موثرتر بسازید که منجر به قابلیت استفاده ی بهتر و تعامل سازنده تر می شود. در اینجا مروری داریم بر چگونگی خواندن افراد در وب. با ما همراه باشید…

خواندن محتوای دیجیتال:

eye-iconدر زمانهای قبل، تلاش های دانشمندان برای کشف الگوهای مشترک خوانندگان شروع شد. عموماً زمانی که شما یک کتاب کاغذی را می خوانید چشمان شما تمایل دارند روی چیزی که مسیر اسکن نامیده می شود سفر کنند، که شامل اسکن سریع و توقف است.

در این مسیر، چشم ها یک جمله را برای چند کلمه قبل از توقف دنبال می کنند. در این مکث، چیزی که هست این است که مغز شما آنچه را که خوانده اید قبل از ادامه دان به آن، پردازش می کند. اکثر افراد حتی توجه نمی کنند که این چنین می خوانند. وقتی شما یک محتوای آنلاین می خوانید، چشمان شما دنبال می کنند مسیر اسکنی را که تشکیل شده است از یک الگوی F شکل. این یک ابزار تصمیم گیری است-در چند ثانیه-که آیا روی این صفحه بماند و کل متن را بخواند یا کلیک کند.

در طرح الگوی F چشم شما:

۱- قسمت بالا را به صورت افقی می خواند.
۲- به سمت پایین حرکت می کند و یک بخش جدید را به صورت افقی می خواند.
۳- پرش به سمت بالا دارد و سپس ستون کناری سمت راست را اسکن می کند.

از این مسیر اسکن مدرن در طراحی وب سایت خود، آگاه باشید چرا که وقتی افراد می خوانند یک طرح وب سایت بد طراحی شده را، نا امید می شوند و نا امیدی منجر به ارتباط های آتی آنها نمی شود.
به علاوه، به طور متوسط، مرور کننده ی وب، حدود ۶۰ در صد از هر صفحه ی وب را می خواند و این به این معناست که به منظور متمایل کردن و هدایت چشمان مخاطب، شما نیاز دارید محتوای وب سایت را ساده تر قابل اسکن نمایید. به عبارت دیگر، افراد محتوای وب را بیشتر از آنچه که به چشمشان بیاید نمی خوانند.

انتظارات کاربر:

smile-page-iconزمانی که شما یک صفحه ی وب می سازید، آن را ایجاد می کنید با انتظاراتی که از کاربران و بازدیدکنندگان صفحه ی وب، در ذهن دارید و این یک مجموعه مشخص از تصورات از پیش پنداشته است بر اساس تجربه ی قبلی که نباید نقض شود. مانند:

درباره ما و تماس با ما که نشان از اعتبار و اعتماد است.
نداشتن عناصر منحرف مثل ویدئوهایی که اتوماتیک باز شود.
لوگو(آرم) شرکت،(قرار گرفته در گوشه بالا سمت چپ) برای رسمیت شناختن نام تجاری شما.
ابزارهای Navigation ساده و لینک های کار که اجازه می دهد به بازدید کنندگان تا با سرعت و کارآمدی به Home(خانه) برگردند.
نقشه سایت برای هدایت: هدایت بیشتری که فراهم می شود برای خوانندگان شما، از تجربه ی کاربر مهم تر است. از آنجا که کاربران آنلاین امروزه فقط خواننده نیستند اسکنر هم هستد مطالب خود را به گونه ای قرار دهید که برای اسکن ساده باشند با استفاده از Bullet point یا اطلاعات دیگر از نوع لیست.
کلمات کلیدی که با رنگ های متناوب و با حروف برجسته نوشته شده اند.
سرفصلهای آموزنده
پاراگراف های کوتاه

و در نهایت اگرچه برداشت اول به حساب است، ولی خود محتوا هم مهم است. مقالات، پستهای وبلاگ شما، توصیف محصول و دیگر کپی ها باید عاری از غلط املایی و اشتباهات دستوری باشد و به درستی اشاره شده باشد برای اعتبار و سرگرمی و الهام بخشی و اطلاع مخاطبان.

تصاویر:

Photos-iconگرافیک گاهی اوقات بیش از انتخاب یک کلمه است. Slate گزارش می دهد که بسیاری بازدید کنندگان وب سایت شما به احتمال زیاد به تماشای۱۰۰ درصد از ویدئو و محتوای تصویر می پردازند در حال که تنها ۵۰-۶۰ درصد از متن ها را می خوانند.

این حقایق در مورد تصاویر، از Jeff Bullas را در نظر بگیرید:

  • صفحات وب که شامل تصاویر هستند ۹۴ درصد بیشتر بازدید می شوند.
  • ۶۰ در صد افراد بیشتر مایل به کلیک روی لینک یک سایت کسب و کاری هستند که شامل یک تصویر باشد.
  • خریداران احساس می کنند که تصویر یک محصول از توضیحات آن مهم تر است.
  • عکس در پست فیس بوک، نرخ مشارکت ۳۷ درصد بالاتر از متن تنها دارد.

به خاطر داشته باشید با این حال تصاویر شما بایستی مرتبط با محتوا باشد مانند عکس ها و یا تصاویر دیگری که نزدیک به موضوع هستند. بازدید کنندگان وب سایت مایل به تصاویر پر کننده نیستند.

رنگ:

Color_wheelهر کسی در بازاریابی می تواند از تاثیر، مود، درک و رفتار رنگ برای شما توضیح دهد. رنگ خاص می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. بسته به سن، عادات وبگردی و دستگاه های مخاطبان هدف.

پالت رنگی که در سایت خود استفاده می کنید در واقع می تواند محوری باشد برای ایجاد یک خرید یا پاسخ به تماس شما. انتخاب رنگ های ضعیف، می تواند آنها را دور کند. تحقیق بر روی رنگ های بازاریابی نشان می دهد که ۸۵ درصد از مصرف کنندگان عنوان کرده اند که رنگ یک محصول، مهم ترین دلیل آنها برای خرید بوده است.

۴۲ درصد از افراد گفته اند قضاوت یک وب سایت در طرح رنگ آن است.

۵۲ درصد از خریداران باز نخواهند گشت به وب سایت اگر آنها رنگشان خاموش شده باشد.

رنگ مهمترین عنصر در شناخت نام تجاری است(۸۰ درصد)

راهنمای استفاده از رنگ در وب سایتتان:

  • بیش از چهار رنگ استفاده نکنید.
  • محبوب ترین رنگها در وب سایتها آبی ، سبز و نارنجی است.
  • رنگ دکمه های تماس در عمل تاثیر گذار است قرمز فوریت ایجاد، نارنجی تشویق به اقدام و آبی پرورش اعتماد است.

فونت:

انتخاب یک فونت خوب ارتباطی به علاقه ی شما به فونت خاصی ندارد. داشتن یک فونت مناسب روی سایت کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتریان دارد چون تایپوگرافی بر روی راهی که افراد فکر می کنند تاثیر گذار است.

بهترین فونتها برای محتوای وب، فونتهای بدون دندانه هستند و سه مورد از فونتهای قابل قبول بر اساس اولویت به شرح زیر است:

  • B Yekan ۱۳
  • B Koodak ۱۳
  • و…

تایپوگرافی

طرح:

زمانی که شما پالت رنگ، تصاویر و فونت برای وب سایت خود دارید الان زمانی است که بر روی طرح وب سایت خود تمرکز کنید. طرح F مانند مسیر اسکن را به خاطر بیاورید که قبلا راجع به آن بحث شد. اینجا جایی است که آن را برای شما تشریح می کنیم.

ابتدا چند واقعیت در رابطه با طرح بندی صفحه ی وب:

خوانندگان آنلاین ۸۰ درصد از وقت اسکن خود را در قسمت بالای صفحه و تنها ۲۰ درصد را در پایین صفحه صرف می کنند.

بینندگان وب سایت های فارسی زبان، ۶۹ درصد از وقتشان را در سمت راست صفحه و فقط ۳۰ درصد را صرف سمت چپ صفحه می کنند.

بهترین طرح بندی صفحه ی وب، عموماً دنبال می کند طرح الگوی F مانندی را با قرار دادن اطلاعات بیشتر و مهم تر و تصاویر در آن مکان ها تا سریع تر توجه خواننده را جلب کنند. طرح بندی صفحه ی وب باید شامل این موارد باشد:

  • لوگو در گوشه بالا سمت چپ با یک نوار روشن در بالا
  • عنوان جذاب و آموزنده برای مقاله
  • اطلاعات مهم در دو پاراگراف اول
  • یک تصویر بالای fold
Download WordPress Themes Free
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
free download udemy paid course
download samsung firmware
Download Premium WordPress Themes Free
udemy course download free
برچسب: Blog, website, جذابیت, طراحی سایت, وبسایت

مطالب پیشنهادی

CSS چیست؟

سپتامبر 7, 2015علیرضا طبرزدی

۷ توصیه طراحی سایت برای تجارت الکترونیک

آگوست 25, 2015مدیر سایت

پهنای باند (Bandwidth)

می 2, 2015مدیر سایت

۲ comments. دیدگاه جدید بگذارید

حسین
نوامبر 26, 2015 9:41 ب.ظ

سلام.مقاله خوبیه،البته به به دلیل اینکه ما فارسی زبانیم ودیدمون نسبت به یک صفحه ازراست به چپه ،پس بیشتر نگاهمون سمت راسته وفونتهای مورد علاقمون یکم متفاوته
سپاس

پاسخ
مدیر سایت
نوامبر 27, 2015 3:58 ب.ظ

با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی.
از اینکه لحظاتی چند از زمان گرانبهای خود را در ایزی هاست گذرانده اید از شما سپاسگزاریم.
بله حق با شماست. تصحیح شد.
با تشکر از دقت نظر شما

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به ناحیه کاربری
مرکز آموزش

تمام حقوق این سایت متعلق به ایزی هاست می باشد