انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا، یا CMS، برای حمایت از کسب و کار و حضور آنلاین شما، بسیار مهم است.
آیا شما در حال حاضر از CMS استفاده می کنید و دنبال تغییراتی در آن هستید؟ شما بایستی با نگاهی به موارد مورد نیاز فعلی خودتان، لیست اولویت های خود را ایجاد نمایید. ممکن است برای شما جالب باشد بدانید که چطور اغلب کارشناسان فنی ایزی هاست با مشتریانی کار می کنند که می خواهند سیستم مدیریت محتوای خود را ارتقاء دهند ولی دلایل این کار خود را نمی دانند. درک قوی از اینکه چرا سیستم فعلی تان برای شما کار نمی کند، می تواند پروسه ی انتخاب CMS جدید را بسیار ساده سازد.
سی ام اس های متفاوت زیادی توانایی های تجارت الکترونیک را برای فروشگاه های آنلاین چه بزرگ و چه کوچک، ارائه می دهند، برخی از طریق پلاگین یا ماژولها. بعضی دیگر در درجه ی اول برای تجارت الکترونیک ساخته شده اند. از آنجایی که شما تحقیق کرده اید، نیازمندی هایی که از یک فروشگاه آنلاین انتظار دارید، سادگی استفاده، شخصی که سایت شما را نگهداری می کند، چه تعداد محصولات و سرویسهایی دارید، و اینکه چه گزینه های پرداختی می خواهید ارائه دهید. از بین سی ام اس های open source بزرگ، جوملا برای قابلیتهای تجارت الکترونیک شناخته شده است. با این حال وردپرس و دروپال هم چنین گزینه های خوبی هستند.
اطمینان حاصل کنید که با CMS انتخابی، پشتیبانی چند سایته ی بالقوه قابل انجام است، متناسب با کسب و کار شما است و مدیریت آن برای شما ساده است.
اگر اطلاعات و داده های حساسی دارید شما نیاز دارید که مطمئن شوید پلت فرم انتخابی شما قادر به تأمین امنیت داده هاست و سازگار با هرگونه مقررات صنعت، مانند HIPA. به علاوه شما از یک سی ام اس خواهید خواست که فعالانه نرم افزارش را آپدیت کند تا اطلاعات شما در برابر حملات آنلاین و نقوص حفاظت شود.
خبر خوب این است که همه ی CMS های متن باز بزرگ، برای اینکه سایت شما را امن نگهدارند مرتباً آپدیت می شوند. البته هنوز هم مهم است که شما بهترین شیوه ی امنیتی را پیگیری کنید تا وب سایتتان را امن بسازید.
اگر شما نیاز دارید انجمنی برای کاربرانتان داشته باشید تا با آنها در تعامل باشید یا حتی یک فروم داخلی برای کارمندانتان، مهم است سی ام اسی را بیابید که دقیقا آنچه را که نیاز دارید برای شما فراهم کند. بسته به اینکه چطور نیازهایتان را گسترش دهید فروم ارتباطی می تواند مفید باشد. تعداد زیادی از CMS ها وجود دارند که می توانند این سرویس را فراهم کنند. پلتفرم CMS های بزرگ علی الخصوص دروپال، اغلب برای پلتفرم های ارتباطی ایده آل است.
با وجود ارائه ی بسیاری از ویژگی های مشابه، هر CMS، به نیاز کاربران نگاه متفاوتی دارند و احساس و امکان خاصی به مدیران سایت می دهند مخصوصا وابسته به اینکه از لحاظ فنی نیاز سیستم شما چیست. بهترین راه برای تعیین قابلیت استفاده از CMS، این است که یک تیم آزمون داشته باشیم. بیشتر پلت فرم های Open Source بزرگ، برای ساده در دسترس بودنشان، شناخته شده تر هستند با این حال وردپرس به عنوان ساده ترین ابزار برای استفاده توسط آنها، شناخته شده است.
انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای حمایت از حضور آنلاین شما پروسه ای است که نباید ساده گرفته شود. لازم است که نیازهای جاریتان را پشتیبانی کند و توانایی برای هر رشدی که در آینده دارید، فراهم کند. این راهنمایی به شما کمک خواهد کرد تا برروی نیازهایتان متمرکز شوید، آنها را اولویت بندی کنید و تحقق آن را ساده تر نمایید. پس از توجه به این ویژگی ها، روی سه پلت فرم CMS معروف بازار بررسی عمیق تری کرده که آیا متناسب با نیاز شما هست یا خیر.
این ها تنها بخشی از سؤالاتی هستند که باید به آنها پاسخ دهید. سعی کنید سؤال های بیشتری در مورد نیازمندیهایتان تهیه کنید و بهترین پاسخ ها را بیابید. شما فکر می کنید به چه سؤالهای دیگری باید پاسخ داد؟
مثل همیشه کارشناسان پشتیبانی ایزی هاست برای پاسخگویی به هر سوالی که داشته باشید، آماده هستند.