گرفتن بک آپ (Backup) یا پشتیبان از فایل ها یکی از مهمترین مقوله های حفاظت و نگهداری از اطلاعات است. اهمیت داشتن نسخه پشتیبان از داده ها و اطلاعات زمانی نمود پیدا می کند که لازم است تغییراتی در سیستم اعمال کنید ، اطلاعات شما ویروسی شود و یا توسط هکر ها و یا باجگیران سرقت شوند. مدیران سایت ها همواره نیاز دارند که از اطلاعات افراد ، محصولات و تغییرات اعمال شده در سیستم به صورت روزانه نسخه پشتیبان تهیه شود. با آموزش نحوه بک آپ گیری در پلسک همراه ما باشید.
برای تهیه نسخه پشتیبان مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
۱- ابتدا وارد حساب کنترل پنل پلسک خود شوید.
۲- از منو سمت چپ وارد بخش Account شوید و یا از صفحه اصلی گزینه Backup Manager را انتخاب کنید.
۳- پس از ورود به بخش Account Information گزینه Back up Websites را انتخاب کنید.
قبل از گرفتن نسخه پشتیبان از بخش پایین این صفحه می توانید حجم مجاز هاست ، تعداد ایمیل ها ، دیتابیس و… را مشاهده کنید و مطمئن شوید که فضای مورد نیاز برای Backup وجود داشته باشد.
۴- پس از ورود به بخش Backup Manager گزینه backup را انتخاب کنید.
۵- در صفحه جدید فرم را طبق توضیحات زیر تکمیل کنید.
Domain confirmation: اگر نیاز به پشتیبان از اطلاعات دامنه دارید ، تیک این بخش را بزنید.
Mail confirmation and content: از ایمیل ها و جزئیات آن بک آپ تهیه شود.
User files and database: از اطلاعات کاربران و پایگاه داده Backup تهیه شود.
Server storage: در صورتی که تصمیم دارید فایل های بک آپ در سرور و یا حساب دیگری ذخیره شود می توانید با ورود به بخش Configure تنظیمات مربوط به این بخش را انجام دهید.
Type: در این بخش نوع بک آپ گیری را مشخص کنید.
Comments: توضیحات متنی برای یادآوری است.
در بخش تنظیمات میتوانید تنظیمات مربوط به گرفتن بک آپ از log ها ، ارسال ایمیل بعد از اتمام گرفتن هر Backup و … را وارد کنید.
در آخر روی OK کلیک کنید.
۶- پس از تایید بک آپ گیری وارد صفحه انتظار می شوید.
پس از اتمام بک آپ گیری و موفقیت آمیز بودن آن و مشاهده تیک سبز ، بک آپ گیری با موفقیت انجام شده است.
امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.
با آموزش بخش های دیگر پلسک همراه ما باشید.