در مقاله های پیشین با مفاهیم ساب دامین، ادان دامین آشنا شده ایم و کاربرد هر یک را شناخته ایم. در این مقاله نیز میخواهیم با مفهوم پارک دامین آشنا شویم.
به طور کلی میتوان گفت که پارک دامین (Park Domain) یک ویژگی و راهکار مناسب است تا وب سایت خود را علاوه بر دامنه اصلی از طریق دامنههای دیگر نیز معرفی نمایید. با این راهکار میتوانید کسب و کار خود را نه تنها با یک دامنه بلکه از طریق چندین دامنه به دیگران بشناسانید.
پارک دامنه یا دامنه جانشین(Domain Alias) را ممکن است در مشخصات سرویس میزبانی وب سایت خود یا حین خرید یک هاست مشاهده کنید.
برای مثال فرض کنید که دامنه شما ezhost.ir است اگر کاربران دامنه های ezhost.com یا ezhost.net را هم در مرورگر وارد کنند باز هم به سایت شما بارگزاری میشود با این اقدام چنانچه کاربری در حین وارد کردن نام دامنه اصلی سایت در مرورگر دامنه جانشین را وارد کند، باز هم سایت شما مشاهده خواهد شد.
همانطور که پیش تر نیز گفتیم پارک دامین در شرایطی استفاده می شود که شما بخواهید کاربرانی را که دچار اشتباه تایپی می شوند و یا پسوند سایت شما را اشتباه وارد می کنند، به دامنه اصلی سایت خود هدایت کنید. اما در موارد استفاده از ریدایرکت، هدف ما این است که مسیر کاربر و ربات های موتور جستجو را تغییر دهیم.
ریدایرکت به طور کلی می تواند تغییرات زیر را در روند کار موتور جستجو و یا کاربر وارد شده به سایت شما ایجاد کند:
اگر مایل به یادگیری روش ایجاد پارک دامین در سی پنل هستید اینجا کلیک کنید.