021-88926351
info@ezHost.ir
ورود ثبت نام
Facebook
LinkedIn
Instagram
  • صفحه نخست
  • ثبت دامنه
  • میزبانی وب
    • هاست لینوکس
      • حرفه ای ایران
      • حرفه ای اروپا
      • اقتصادی (لیکونومی)
      • هاست ویژه وردپرس
    • هاست ویندوز
      • حرفه ای ابری ایران
  • سرور مجازی
    • ایران
    • خارج
      • آلمان
      • فنلاند
    • سرور مجازی بایننس و ترید
  • سرور اختصاصی
    • خارج از کشور
      • سرور هلند
  • نمایندگی فروش
    • هاست لینوکس
      • داخل کشور
      • خارج از کشور
    • هاست ویندوز
      • داخل کشور
    • نمایندگی دامنه بین المللی
    • همکاری در فروش
  • سایر خدمات
    • گواهینامه SSL
    • طراحی وب سایت
  • ایزی هاست
    • ورود به ناحیه کاربری
    • وبلاگ ایزی هاست
    • شماره حساب ها
    • فرصت های شغلی
    • سنجش رضایتمندی
    • درباره ما
    • تماس با ما

اسپم و راه های جلوگیری از آن چیست؟

نوامبر 8, 2021هـ. حسینیدانشنامهبدون پیغام

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید به اندازه کافی زرنگ هستید که هر شکلی از هرزنامه را تشخیص دهید باید به شما بگوییم ارسال کنندگان هرزنامه به طور مرتب روش ها و پیام های خود را برای فریب قربانیان احتمالی به روز می کنند. واقعیت این است که همه ما دائماً مورد حمله مجرمان سایبری هستیم و این امر اجتناب ناپذیر است.

بنابراین ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید هرزنامه چیست، چگونه آن را تشخیص دهید و چگونه از خود در برابر آن محافظت کنید.

Spam

هرزنامه(Spam) هر نوع ارتباط دیجیتال ناخواسته است که به صورت انبوه ارسال می‌شود. اغلب هرزنامه ها از طریق ایمیل ارسال می شوند، اما می توانند از طریق پیام های متنی، تماس های تلفنی یا رسانه های اجتماعی نیز ارسال شوند.

انواع Spam

ارسال کننده های هرزنامه از شکل های مختلف ارتباطی برای ارسال انبوه پیام های ناخواسته خود استفاده می کنند. برخی از اینها پیام های بازاریابی هستند که کالاهای ناخواسته را می فروشند، انواع دیگر پیام‌های هرزنامه می‌توانند بدافزار ها را منتشر کنند، شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی خود را فاش کنید، یا شما را بترسانند که فکر کنید برای رهایی از مشکل باید هزینه ای پرداخت کنید.

شرکت‌های مخابراتی اغلب به شما در مورد «خطر هرزنامه» از تماس‌گیرندگان ناشناس هشدار می‌دهند، چه از طریق ایمیل، متن، تلفن یا رسانه‌های اجتماعی، برخی از پیام‌های هرزنامه دریافت می‌شوند و شما باید بتوانید آنها را تشخیص دهید و از این تهدیدات اجتناب کنید.

به طور کلی چندین نوع اسپم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

Phishing emails

ایمیل‌های فیشینگ نوعی از هرزنامه‌هایی هستند که مجرمان سایبری برای بسیاری از افراد ارسال می‌کنند، به این امید که چند نفر را به دام بیندازند. ایمیل‌های فیشینگ قربانیان را فریب می‌دهند تا اطلاعات حساسی مانند ورود به وب‌سایت یا اطلاعات کارت اعتباری خود را از دست بدهند.

آدام کوجاوا، مدیر Malwarebytes Labs، درباره ایمیل‌های فیشینگ می‌گوید: «فیشینگ ساده‌ترین نوع حمله سایبری و در عین حال خطرناک‌ترین و مؤثرترین حمله است. این به این دلیل است که به آسیب پذیرترین و قدرتمندترین رایانه روی کره زمین حمله می کند: ذهن انسان.

جعل ایمیل

ایمیل های جعلی ایمیلی از یک فرستنده قانونی را تقلید یا جعل می کنند و از شما می خواهند که اقدامی انجام دهید. کلاهبرداری هایی که از این روش توانسته اند به خوبی استفاده کنند اغلب دارای نام تجاری و محتوای آشنا هستند. پیام های اسپم جعل ایمیل عبارتند از:

  • درخواست پرداخت فاکتور معلق
  • درخواستی برای بازنشانی رمز عبور یا تأیید حسابتان
  • تأیید خریدهایی که انجام نداده‌اید
  • درخواست اطلاعات صورتحساب 

کلاهبرداری های پشتیبانی فنی

در کلاهبرداری با پشتیبانی فنی، پیام هرزنامه نشان می دهد که شما مشکل فنی دارید و باید با تماس با شماره تلفن یا کلیک کردن روی پیوند موجود در پیام، با پشتیبانی فنی تماس بگیرید. مانند جعل ایمیل، این نوع از هرزنامه ها اغلب می گویند که از یک شرکت فناوری بزرگ مانند مایکروسافت یا یک شرکت امنیت سایبری مانند Malwarebytes هستند.

اگر فکر می‌کنید مشکل فنی یا بدافزاری در رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند خود دارید، باید همیشه به وب‌سایت رسمی شرکتی که می‌خواهید تماس بگیرید مراجعه کنید. پشتیبانی فنی از راه دور اغلب شامل دسترسی از راه دور به رایانه شما برای کمک به شما است، قطعا شما نمی خواهید تصادفاً این دسترسی را به یک کلاهبردار پشتیبانی فنی بدهید.

کلاهبرداری های اخبار فعلی

از موضوعات داغ در اخبار می توان در پیام های هرزنامه استفاده کرد تا توجه شما را جلب کند. در سال ۲۰۲۰، زمانی که جهان با همه‌گیری کووید-۱۹ مواجه شده بود و مشاغل خانگی افزایش یافت، برخی از کلاهبرداران پیام‌های هرزنامه ارسال کردند که وعده مشاغل از راه دور را می‌دادند که با بیت کوین پرداخت می‌شد. در همان سال، یکی دیگر از موضوعات پرطرفدار هرزنامه مربوط به ارائه تسهیلات مالی برای مشاغل کوچک بود، اما کلاهبرداران در نهایت جزئیات حساب بانکی را درخواست کردند. عناوین اخبار می توانند جذاب باشند، اما در مورد پیام های هرزنامه احتمالی مراقب آنها باشید.

کلاهبرداری با پیش پرداخت

این نوع از هرزنامه برای سال های متمادی استفاده میشد، به این صورت که اگر در ابتدا پیش پرداخت نقدی ارائه کنید پاداش مالی به شما خواهند داد. آنها معمولا اینگونه نشان میدهند که این کار برای رسیدن به یک مبلغ بزرگ است اما پس از پرداخت اولیه شما ناپدید میشوند.

Malspam

مخفف «هرزنامه بدافزار» یا «هرزنامه مخرب» است، malspam یک پیام هرزنامه است که بدافزار را به دستگاه منتقل میکند. خوانندگان ناآگاهی که روی یک پیوند کلیک می‌کنند یا یک پیوست ایمیل را باز می‌کنند، در نهایت با نوعی بدافزار از جمله باج‌افزار، تروجان‌ها، ربات‌ها، دزدان اطلاعات، رمزارزها، جاسوس‌افزارها و کیلاگرها مواجه می‌شوند. یک روش معمول انتقال بدافزار شامل اسکریپت های مخرب در پیوستی از نوع آشنا مانند یک سند Word، فایل PDF یا ارائه پاورپوینت است. پس از باز شدن پیوست، اسکریپت ها اجرا می شوند و بدافزار را بازیابی می کنند.

تماس های اسپم و پیامک های هرزنامه

آیا تا به حال یک تماس خودکار دریافت کرده اید؟ این تماس هرزنامه است. یک پیام متنی از طرف یک فرستنده ناشناس که از شما می خواهد روی یک پیوند ناشناس کلیک کنید؟ به این پیام متنی هرزنامه یا “smishing” گفته می شود که ترکیبی از پیامک و فیشینگ است.

اگر در اندروید یا آیفون خود تماس‌ها و پیامک‌های هرزنامه دریافت می‌کنید، اکثر اپراتورهای اصلی گزینه‌ای برای گزارش هرزنامه را ارائه میدهند.

چگونه می توانم اسپم را متوقف کنم؟

اگرچه ممکن است به طور کلی اجتناب از هرزنامه امکان پذیر نباشد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری یا فیش شدن از پیام هرزنامه انجام دهید:

یاد بگیرید که فیشینگ را شناسایی کنید

همه ما ممکن است قربانی حملات فیشینگ شویم. ممکن است عجله داشته باشیم و بدون اینکه متوجه شویم روی یک پیوند مخرب کلیک کنیم. اگر نوع جدیدی از حمله فیشینگ رخ دهد، ممکن است به راحتی آن را تشخیص ندهیم. برای محافظت از خود، یاد بگیرید که برخی از نشانه‌های کلیدی را بررسی کنید که نشان می‌دهد پیام هرزنامه فقط آزاردهنده نیست، بلکه یک تلاش برای فیشینگ است:

  • آدرس ایمیل فرستنده: اگر ایمیلی از یک شرکت قانونی باشد، آدرس ایمیل فرستنده باید با دامنه شرکتی که ادعا می‌کند نماینده آن است مطابقت داشته باشد.
  • اطلاعات شخصی از دست رفته: اگر مشتری هستید، شرکت باید اطلاعات شما را داشته باشد و احتمالاً شما را با نام کوچکتان خطاب می کند. یک تبریک به تنهایی برای شناسایی ایمیل فیشینگ کافی نیست، اما باید مراقب باشید، به خصوص در پیام هایی که می گویند از طرف شرکتی است که با آن تجارت دارید. دریافت ایمیلی که می گوید حساب شما قفل شده است یا بدهی دارید باعث نگرانی است و بسیار باید دقت کنید، گاهی اوقات برای رفع مشکل عجله می کنیم که روی پیوند کلیک کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که فرستنده می‌خواهد، بنابراین مراقب باشید و بررسی کنید که آیا ایمیل عمومی است یا به طور خاص به شما خطاب شده است.
  • پیوندها: مراقب همه پیوندها، از جمله دکمه‌های موجود در ایمیل باشید. اگر پیامی از شرکتی دریافت می‌کنید که با آن حساب کاربری دارید، عاقلانه است که به جای اینکه فقط روی پیوند موجود در پیام بدون تأیید اولیه کلیک کنید، وارد حساب خود شوید تا ببینید آیا پیامی در آنجا وجود دارد یا خیر. می توانید با شرکت تماس بگیرید تا بپرسید آیا پیام مشکوک قانونی است یا خیر. اگر در مورد پیامی شک دارید، روی هیچ پیوندی کلیک نکنید.
  • اشتباهات گرامری: همه ما آنها را مرتکب می شویم، اما شرکتی که پیام های قانونی ارسال می کند، احتمالاً خطاهای نگارشی، گرامری ضعیف و املایی ندارد. اینها می توانند پرچم قرمز دیگری باشند که نشان می دهد ایمیل ممکن است مشکوک باشد.
  • پیشنهادات خیلی خوب: بسیاری از پیام های فیشینگ وانمود می کنند که از طرف شرکت های بزرگ و معروف هستند، به این امید که خوانندگانی را که اتفاقاً با این شرکت تجارت می کنند به دام بیاندازند. سایر تلاش‌های فیشینگ چیزی را به صورت رایگان مانند پول نقد یا یک جایزه مطلوب ارائه می‌دهند. این می تواند هشداری باشد که یک پیام هرزنامه به جای اینکه چیزی به شما بدهد، سعی دارد چیزی از شما دریافت کند.
  • پیوست‌ها: همیشه قبل از باز کردن یا دانلود آن‌ها مراقب باشید، مگر اینکه منتظر ایمیلی با پیوست‌ها باشید. استفاده از نرم افزار ضد بدافزار می تواند با اسکن فایل هایی که دانلود می کنید برای بدافزار کمک کند.

گزارش اسپم

ارائه دهندگان ایمیل در فیلتر کردن هرزنامه ها بسیار خوب عمل کرده اند، زمانی که پیام ها به صندوق ورودی شما می رسند، می توانید آنها را گزارش دهید. این در مورد تماس‌های اسپم و پیام‌های متنی هم صادق است، زیرا بسیاری از اپراتورها به شما امکان گزارش اسپم را نیز می‌دهند. همچنین می توانید انتخاب کنید که فرستنده را مسدود کنید. گزارش هرزنامه می تواند به ارائه دهنده ایمیل یا شرکت مخابراتی شما در تشخیص هرزنامه کمک کند. اگر ایمیل‌های قانونی به فیلتر هرزنامه شما ارسال می‌شوند، می‌توانید گزارش دهید که آنها نباید به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شوند. گام مفید دیگر این است که فرستنده هایی را که می خواهید با آنها در تماس باشید به لیست مخاطبین خود اضافه کنید.

امنیت سایبری را نصب کنید

در صورتی که روی یک لینک بد کلیک کنید یا بدافزاری را دانلود کنید که از طریق هرزنامه برای شما ارسال شده است، نرم افزار امنیت سایبری، بدافزار را شناسایی کرده و قبل از اینکه بتواند به سیستم یا شبکه شما آسیب برساند، آن را خاموش می کند.

Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download Premium WordPress Themes Free
udemy paid course free download
download xiomi firmware
Download Best WordPress Themes Free Download
free online course
برچسب: Malspam, Phishing emails, Spam, هرزنامه

مطالب پیشنهادی

جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

نوامبر 29, 2021هـ. حسینی

مسدود کردن ایمیل با استفاده از Spam Filters در سی پنل

جولای 27, 2015مدیر سایت

برخورد با سایت های اسپم و کلیک دزد

اکتبر 9, 2015مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به ناحیه کاربری
مرکز آموزش

تمام حقوق این سایت متعلق به ایزی هاست می باشد
Posting....