بارها پیش آمده که بخواهید ایمیل های اسپم را بلاک کند. برای این کار می توانید از امکان اسپم فیلتر کنترل پنل قدرتمند سی پنل استفاده کنید، این فیلتر باعث جلوگیری از ورود ایمیل های ناخواسته به آدرس ایمیل شما می شود.
یک ویژگی سرویس E-mail ابزار مسدود یا غیر مسدود کردن است که به کاربران اجازه می دهد تا ایمیل های اسپم را بلاک کنند. در زیر مراحل فعال کردن فیلتر هرزنامه(spam filters) در شناسه پست الکترونیکی را نشان می دهد.
ابتدا با استفاده از اطلاعات ورودی که در زمان ثبت سفارش از طرف ایزی هاست و یا شرکت های هاستینگ دیگر برای شما ارسال شده است، وارد کنترل پنل cPanel خود شوید.
۱. از بخش Mail روی Account Level Filtering کلیک کنید. چنانچه از قالب Paper Lantern استفاده می کنید، از بخش Email بر روی گزینه Global Filters کلیک کنید.
۲. روی دکمه Create New Filter کلیک کنید.
۳. در صفحه Create a New Filter for All Mail on Your Account تنظیمات را به صورت زیر انجام دهید:
۱. Filter Name: در این قسمت باید یک نام دلخواه برای فیلتر خود بنویسید.
۲. Rules: در این قسمت میبایست قوانین مورد نظر خود را اعمال کنید.
– From: آدرس ارسال کننده ایمیل
– Subject: خط عنوان ایمیل
– To: آدرسی که ارسال کننده ایمیل را به آن فرستاده است
– Reply: آدرسی که ارسال کننده پاسخ ها را از آن دریافت خواهد کرد
– Body: محتوای ایمیل
– Any Header: هر بخشی از قسمت سرتیتر (هدر) ایمیل
– Any Recipient: هر گیرنده ی ایمیل
– Has Not Been Previously Delivered: سی پنل تنها پیام هایی که در صف انتظار برای تحویل هستند را بررسی خواهد کرد.
– Is An Error Message: سی پنل تنها پیام های اشتباهی که از طرف سیستم پاسخگویی خودکار هستند را بررسی خواهد کرد.
– List ID: لیست شناسه آی دی
– Spam Status: وضعیت اسپم ایمیل توسط آپاچی
– Spam Bar: محتوای هدر Spam Bar که توسط آپاچی تعیین می گردد.
– Spam Score: مجموع کل علامت + که در Spam Bar (رتبه اسپم ایمیل مشخص شده از سمت آپاچی) قرار دارد.
– equals : دقیقا مطابق رشته تعریف شده باشد.
– matches regex: مطابق یک regular expressionsکه شما تعریف میکنید. (regular-expressions.info)
– contains: شامل رشته ی تعریفی توسط شما باشد.
– does not contain: شامل رشته ی تعریفی توسط شما نباشد.
– begins with: با رشته تعریفی شروع شود.
– ends with: با رشته تعریفی تمام شود.
– does not begin: با رشته تعریفی شروع نشود.
– does not end with: با رشته تعریفی تمام نشود.
– does not match: دقیقا مطابق رشته تعریف شده نباشد.
۴ گزینه زیر در صورتی قابل کاربرد هستند که در قسمت اول Spam Score انتخاب شده باشد:
– is above: بزرگ تر از عدد تعریف شده توسط شما باشد.
– is not above: برابر یا کم تر از عدد تعریف شده توسط شما باشد.
– is below: کم تر از عدد تعریف شده توسط شما باشد.
– is not below: بزرگ تر یا برابر از عدد تعریف شده توسط شما باشد.
۳. Actions: در این قسمت نوع عملیاتی که قصد دارید روی ایمیل های فیلترگزاری شده اعمال کنید را انتخاب میکنید.
– Discard Message: سی پنل تمامی ایمیل ها را بدون هیچ پیغامی رد خواهد کرد.
– Redirect to email: سی پنل ایمیل ها را به ایمیل تعریف شده توسط شما فوروارد خواهد کرد.
– Fail with message: سی پنل تمامی ایمیل ها را رد میکند و به صورت خودکار پیغام عدم موفقیت برای فرستنده ایمیل اسال خواهد کرد.
– Stop Processing Rules: سی پنل از تمامی قواعد فیلترها چشم پوشی خواهد کرد.
– Deliver to folder: سی پنل پیام را به یک پوشه تعریف شده تحویل خواهد داد.
– Pipe to a program: سی پنل پیام های دریافتی را به یک برنامه تعریف شده ارسال خواهد کرد.
۴. Create: پس از اعمال تنظیمات، بر روی دکمه Create کلیک کنید.
– توجه داشته باشید اگر در قسمت Filter Name نامی وارد کنید که مشابه آن را قبلا ایجاد کرده باشید این فیلتر روی فیلتر قبلی جایگزین (Overwrite) خواهد شد.
– همواره از چندین فیلتر کوچک به جای فیلتر های بزرگ استفاده کنید زیرا این کار در اعمال فیلترگذاری ها مؤثر خواهد بود.
– با استفاده از + و – کنار فیلد ها، می توانید قوانین جدیدی را ایجاد نمایید.
– جهت اطمینان از درستی فیلتر ایجاد شده می توانید از قسمت Test Filter اقدام به امتحان نمودن فیلتر خود کنید.
– زمانیکه شما یک فیلتر ایجاد میکنید که در آن از چند عملگر استفاده شده است، Cpanel ابتدا عملگر and و سپس or را پردازش خواهد کرد.
– در قسمت Current Filters می توانید فیلترهای ایجاد شده قبلی خود را مشاهده و مدیریت نمایید.