021-88926351
info@ezHost.ir
ورود ثبت نام
Facebook
LinkedIn
Instagram
  • صفحه نخست
  • ثبت دامنه
  • میزبانی وب
    • هاست لینوکس
      • حرفه ای ایران
      • حرفه ای اروپا
      • اقتصادی (لیکونومی)
      • هاست ویژه وردپرس
    • هاست ویندوز
      • حرفه ای ابری ایران
  • سرور مجازی
    • ایران
    • خارج
      • آلمان
      • فنلاند
    • سرور مجازی بایننس و ترید
  • سرور اختصاصی
    • خارج از کشور
      • سرور هلند
  • نمایندگی فروش
    • هاست لینوکس
      • داخل کشور
      • خارج از کشور
    • هاست ویندوز
      • داخل کشور
    • نمایندگی دامنه بین المللی
    • همکاری در فروش
  • سایر خدمات
    • گواهینامه SSL
    • طراحی وب سایت
  • ایزی هاست
    • ورود به ناحیه کاربری
    • وبلاگ ایزی هاست
    • شماره حساب ها
    • فرصت های شغلی
    • سنجش رضایتمندی
    • درباره ما
    • تماس با ما

جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

نوامبر 29, 2021هـ. حسینیدانشنامه, سی‌پنلبدون پیغام

در مطالب گذشته به توضیح کاملی درباره اسپم و انواع آن و همچنین راه های جلوگیری از آن پرداخته ایم، اگر با این مطالب آشنایی ندارید به شما پیشنهاد میکنیم در اینجا کلیک کنید.

به طور کلی اکثر کسب و کار ها برای جذب مخاطب و تبلیغات از ارسال ایمیل استفاده می‌کنند، اما ارسال ایمیل در بعضی مواقع با مشکلاتی مواجه شده و چالش هایی را به همراه دارد. از مهم ترین این چالش ها می‌توان به دریافت نشدن ایمیل توسط گیرنده یا قرار گرفتن ایمیل ارسالی شما در پوشه اسپم گیرندگان اشاره کرد.

شما باید تمامی راهکارهای اصولی برای ارسال ایمیل را رعایت کنید و با رعایت یکسری قوانین از اسپم شدن ایمیل های ارسالی خود جلوگیری کنید.

۱- حفظ اعتبار ایمیل

شما بر اساس اعتبار ایمیل خود، مشخص می‌کنید که فردی دارای اعتبار هستید و قصد دارید، ایمیلی معتبر را ارسال کنید. ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مانند گوگل و یاهو، بر استفاده از یک ایمیل تایید شده، تاکید دارند. بنابراین، احتمال بیشتری وجود دارد که پست الکترونیکی معتبری را به صندوق پستی ارسال کنند.

با کمک روش‌های زیر، می‌توانید ایمیل خود را تایید کنید. همچنین، به ارائه‌دهندگان سرویس ایمیل ثابت کنید که پیام شما ارزشمند است و اسپم نیست.

تنظیم PTR

برای نگاشت (Mapping) یک IP به یک هاست، از PTR استفاده می‌شود. بهتر است PTR Record با نام هاست سرور مشابه باشد. برای تنظیم PTR، باید از طریق مرکز داده یا مالک IP اقدام نمایید. اگر می‌خواهید از تنظیم بودن PTR روی IP هاست خود مطمئن شوید؛ از این سایت کمک بگیرید.

تنظیم SPF

چارچوب سیاست فرستنده یا SPF به شما اطمینان می‌دهد که هنگام مقایسه‌ی IP فرستنده (که در سابقه DNS یافت می‌شود.) در لیست IP هایی که اجازه‌ی ارسال ایمیل در آن حوزه را دارند، قرار بگیرید.

تنظیم DKIM

وجود استاندارد DKIM تضمین می‌کند که ایمیل در طول انتقال دست‌کاری نشده است.

برای فعال‌سازی SPF و DKIM از طریق Cpanel هاست، به بخش Email و قسمت Authentication مراجعه کنید. این کار تنظیمات امنیتی مقدماتی را فعال می‌کند.

استفاده از SMTP

برای یک لیست ارسال ایمیل، همیشه باید از SMTP استفاده کنید تا تایید هویت یا authentication باعث اعتبار پست الکترونیکی ارسالی شود. SMTP یک پروتکل استاندارد تعریف شده برای ایمیل است و قابلیت رمزنگاری دارد.

فعال سازی SpamAssassin در هاست

به طور پیش‌فرض، cPanel تنها ایمیل‌های دریافتی را به عنوان اسپم اسکن می‌کند. با فعال‌کردن SpamAssassin، اگر یک ایمیل دارای محتوایی باشد که توسط گوگل یا یاهو به عنوان ابزار جاسوسی شناخته شود؛ پست الکترونیکی شما ارسال نخواهد شد. این روش به عنوان یکی از راه‌های کنترل اسپم سختگیرانه بر ایمیل‌های خروجی شناخته می‌شود.

استفاده از WAF

دیوار دفاعی اینترنت یا Web application firewall، از برنامه‌های در حال اجرا، در برابر حملات سایبری وب‌سایت و آپلود بدافزار محافظت می‌کند. بنابراین در صورت استفاده از فایروال در لایه‌ی وب اپلیکیشن، کدهای اسپم هرگز از طریق وب‌سایت‌های آسیب‌پذیر به هاست نمی‌رسند.

استفاده از malware scanner

شما می‌توانید با استفاده از malware scanner، تعداد ایمیل‌های ارسالی روزانه را در Cpanel محدود کنید.

تنظیم DMARC

با فعال‌سازی DMARC، یک هشدار اولیه از وجود اسپم احتمالی در هاست دریافت می‌کنید. این هشدار به شما اجازه می‌دهد تا اقدامات اصلاحی را قبل از اینکه IP در لیست سیاه قرار بگیرد، انجام دهید.

تغییر IP هاست فرستنده‌ی ایمیل

گاهی تنها با تغییر IP سرویس ایمیل، مشکل اسپم شدن ایمیل‌های ارسالی به طور موقت برطرف خواهد شد.

۲- ارسال محتوای با ارزش

ساده‌ترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ارسالی انجام دهید، استفاده از محتوای مفید و جالب در ایمیل است. اگر موضوع مهمی ندارید، ایمیل نفرستید!

سرویس دهندگان ایمیل با استفاده از تکنولوژی های فیلترینگ خودکار با محتوای اسپم مبارزه می کنند. یکی از این فیلترها، بررسی همه بخش های ایمیل می باشد که تعیین می کند که این ایمیل وارد inbox شود و یا به عنوان اسپم نشانه گذاری شود. سربرگ، پابرگ، کدهای HTML، URLها، عنوان، نسبت متن به عکس، ضمیمه ها، کلمه های اسپم و … بخش هایی هستند که مورد بررسی قرار می گیرند. نتیجه این کار شناسایی بیش از ۹۷% از ایمیل های اسپم است.
بنابراین برای گذر موفق از این مرحله، این موارد را رعایت کنید:

  • از URLهای کوتاه شده و ریدایرکت کردن لینک ها بپرهیزید.
  • کدهای پیچیده به کار نبرید. کدهای JavaScript, ActiveX, VBScript, Java applets آن دسته از کدهایی هستند که نباید در متن ایمیل به کار ببرید.
  • از به کار بردن کلمات اسپم در عنوان و متن ایمیل خودداری کنید.
  • از Caps lock زیاد استفاده نکنید.
  • بیش از اندازه از علامت تعجب استفاده نکنید.
  • کدهای HTML را بررسی کنید. کدهای HTML شکسته و معیوب موجب برهم خوردن ظاهر ایمیل می شوند و نارضایتی گیرندگان را به همراه خواهند داشت. برای بررسی کدهای HTML می توانید از ابزار Nu Html Checker استفاده کنید.
  • بیش از اندازه عکس به کار نبرید. بهترین نسبت متن به عکس در متن ایمیل، ۸۰ به ۲۰ می باشد. فیلترهای اسپم نسبت به ایمیل هایی که تنها شامل عکس می شوند حساسیت بالایی دارند.

۳-  آپدیت فهرست پست الکترونیکی به طور منظم

مخاطبینی که دیگر به ایمیل‌های شما علاقه ندارند؛ سه دسته هستند:

برخی به طور مستقیم، اشتراک ایمیل خود را قطع می‌کنند.
برخی در صندوق پستی خود، تنظیماتی انجام می‌دهند تا ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود.
بسیاری از آن‌ها به سادگی ایمیل‌های شما را نادیده می‌گیرند.
افراد دسته‌ی آخر مشکل ساز می‌شوند؛ چون در این حالت میزان تعامل کاربر با ایمیل کم‌تر و شناسایی مشکلات کمی سخت‌تر می‌شود. همیشه داشتن فهرستی کوتاه از مخاطبان علاقه مند، بهتر از فهرستی بلند بالا از کسانی‌ است که علاقه ای به محتوای ارسالی شما ندارند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند. بهتر است در بازه‌های زمانی مشخص لیست مخاطبین خود را پاک‌سازی کنید.

۴- قانون‌مند بودن

سعی کنید با محتوای نامناسب، مخاطب را آزار ندهید. ترس‌های کاربر را بشناسید و از مواردی که احتمال اسپم شدن ایمیل را افزایش می‌دهد، دوری کنید:

  • ارسال به آدرس‌های غیرواقعی یا غیرقانونی و نامرتبط
  • ارسال محتوای غیرقانونی و نادرست
  • وجود Phishing در ایمیل
  • پیشنهاد درخواست پول
  • ترساندن یا تهدید کردن مخاطب
  • استفاده از عنوان نامناسب ایمیل

به طور کلی:

اسپم شدن ایمیل ارسالی بسیار ساده است. در هر حال اگر مخاطب بخواهد، می‌تواند به راحتی ایمیل شما را در لیست اسپم خود قرار دهد. با این حال، در این مقاله راه‌کارهایی را برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ارسالی بررسی کردیم تا این امکان به حداقل برسد.

همیشه به یاد داشته باشید که اگر ایمیل هاست معتبر نباشد و یا ایمیل خود را برای جامعه‌ی هدف اشتباه بفرستید، به احتمال زیاد، در فیلترهای شناسایی اسپم گرفتار خواهید شد.

Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=
download micromax firmware
Premium WordPress Themes Download
udemy course download free
برچسب: email spam, Spam, اسپم ایمیل, ایمیل

مطالب پیشنهادی

اسپم و راه های جلوگیری از آن چیست؟

نوامبر 8, 2021هـ. حسینی

مسدود کردن ایمیل با استفاده از Spam Filters در سی پنل

جولای 27, 2015مدیر سایت

POP3 و SMTP و IMAP چیست؟

جولای 16, 2015علیرضا طبرزدی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به ناحیه کاربری
مرکز آموزش

تمام حقوق این سایت متعلق به ایزی هاست می باشد
Posting....